דיכאון אחרי לידה

דיכאון אחרי לידה

מתי הבייבי בלוז הופך לדיכאון אחרי לידה

מה זה בכלל בייבי בלוז ומה זה דיכאון אחרי לידה – מתי הוא קורה ולמה ואיך נדע לזהות שזה לא סתם בכי הורמונלי? אחד הפרקים החשובים ביותר בקורס. רוב הנשים יחוו תופעה שנקראת בייביבלוז בימים שאחרי הלידה זו תופעה הורמונלית שגורמת לך לבכות כביכול בלי סיבה (למרות שיש לך מלא סיבות) אך יש נשים וגם   גברים (!) שיחוו דיכאון עמוק יותר, מתמשך יותר המכונה ״דיכאון אחרי לידה״. בפרק הזה שירלי מארחת את ד״ר הגר הראל, פסיכולוגית קלינית, ואיתה נשוחח על המשמעויות של לגדל ילדים בשבט וירטואלי ועל להיות הורה בעידן המודרני בתרבות שבה הכל נגיש אבל זה גם יוצר הצפה של מידע עם גישות סותרות ומבלבלות.

איך בעצם נדע לזהות את התופעה של דיכאון אחרי לידה, על עצמנו או על בן/בת הזוג שלנו? ומה הן דרכי הטיפול? נכיר גם את המושג ״אמא טובה דיה״ של ויניקוט ואיך הוא נותן המון אוויר לנשימה. 
כיצד נוכל למצוא את האינטואיציה האימהית שלעיתים קרובות חמקמקה ומהי בכלל אינטואיציה אבהית. נשוחח גם על עניין הבושה סביב טיפול פסיכולוגי וכמה חשוב לפוגג את זה ולדאוג לעצמנו – פיזית ולא פחות חשוב נפשית. 
גם על עיבוד לידה נשוחח עם הפסיכולוגית הגר הראל ונלמד למי זה מתאים, מתי וגם שזה יכול להיות טיפול נקודתי ולא בהכרח ארוך טווח. 
בפרק הזה יתארח גם סער בן הרוש מקים הקבוצה ״אבא פגום״ אשר יחלוק איתנו את החוויה שלו כאבא וכמנהל קהילה ויחלוק איתנו עם הרגעים הקשיים ואת החרדות שהתעוררו אצלנו.
לסיכום,
דיכאון אחרי לידה – לאישה ולגבר. מידע מהותי.

 

שיתוף:

פתיח פרק - 11
נגן וידאו
המומחים בפרק

ד״ר הגר הראל

פסיכולוגית קלינית

סער בן הרוש

מייסד קהילת אבא פגום